Przejdź do treści

Lista wynalazków

Prezentacja wynalazku

UGV PIAP HUNTeR Mobilna bezzałogowa platforma hybrydowa do zadań szybkiego reagowania PIAP HUNTeR.

autorzy: mgr inż. Tomasz Krakówka mgr inż. Rafał Więckowski inż.Jakub Kowaliński dr inż. Bartosz Stankiewicz mgr inż. Rafał Czupryniak

Mobilna bezzałogowa platforma hybrydowa do zadań szybkiego reagowania PIAP HUNTeR. PIAP HUNTeR może osiągać prędkość ok. 50 km/h i jednocześnie wykonywać zadania patrolowe lub rozpoznawcze np. w zakresie ochrony granic państw. Platforma wyposażona została w dziewięć kamer wysokiej rozdzielczości HD: kamerę PTZ oraz cztery kamery obrysowe, a także cztery kamery jezdne: przednią i tylną na ramie oraz przednią i tylną na relingu Dzięki napędowi na wszystkie koła (4×4) i dużemu skokowi zawieszenia (25 cm), pojazd z łatwością porusza się w trudnym i zróżnicowanym terenie, a dwie skrętne osie gwarantują wysoką mobilność. Hunter może realizować zadania patrolowe w trybie działania autonomicznego, wykorzystując zaawansowane techniki planowania ścieżki, omijania przeszkód i rozpoznawania obiektów Platformę można wyposażyć w dodatkowe akcesoria, takie jak: zestaw czujników wraz z modułem pozwalającym na autonomiczne poruszanie się po zadanej trasie, manipulator o napędzie hydraulicznym, georadar, skrzynie ładunkowe, bezzałogowy statek latający (bsl) wraz z lądowiskiem, wyposażonego w głowice PTZ z możliwością integracji kamery bsl ze stanowiskiem operatora pojazdu, oraz przekaźnikiem radiowym zwiększającym zasięg sterowania bsl. PIAP Hunter ma 3,5 t masy własnej, 470 cm długości, 220 cm szerokości, rozstaw osi 220 cm, a koła mają średnicę 1 m. Pojazd wyposażono w zawieszenie zależne typu 3-link z drążkiem Panharda, ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami o sterowanym tłumieniu. Napęd jest złożony z trakcyjnych silników elektrycznych zintegrowanych z mostami napędowymi. Konstruktor zastosował blokadę mechanizmów różnicowych i dwie osie skrętne poprawiające dzielność terenową. Generator prądotwórczy o mocy 110 kW jest zasilany akumulatorem litowo-jonowym (Li-Ion). Ponadto, istnieje możliwość zasilania dodatkowych urządzeń z napięć 600VDC, 3 x 400VAC, 24VDC. Koła wyposażono w hamulce tarczowe, ponadto jest hamulec postojowy na silniku. Sterowanie pojazdem odbywa się za pomocą konsoli przenośnej z możliwością podłączenia dodatkowego ekranu, kierownicy i pedałów. Podstawowe parametry: Waga 3.5 tony Wymiary 470x220 cm Rozstaw osi 270cm Prędkość maksymalna 50km/h Zawieszenie Zależne Typu 3-link z drążkiem Panharda Sprężyny śrubowe Amortyzatory o sterowanym tłumieniu Skok zawieszenia 25 cm Napęd 4x4, blokada mechanizmów różnicowych 2 osie skrętne. Koła średnicy 1m. Trakcyjne silniki elektryczne zintegrowane z mostami napędowymi. Hamulce Tarczowe na kołach, hamulec postojowy na silniku Zasilanie Akumulator Li-Ion 40kWh Generator 110kW Możliwość zasilania dodatkowych urządzeń z napięć 600VDC, 3x400VAC, 24VDC. Kamery Kamery HD Kamery jezdne: przednia i tylna na ramie, przednia i tylna na relingu 4 kamery obrysowe, Kamera PTZ Komunikacja Komunikacja cyfrowa, Sterowanie Konsola przenośna z możliwością podłączenia dodatkowego ekranu, kierownicy i pedałów, Możliwe wyposażenie dodatkowe Dron wraz z lądowiskiem wyposażony w głowice PTZ Integracja kamery drona z stanowiskiem operatora UGV. Zasilanie drona przewodowe Przekaźnik radiowy na dronie zwiększający zasięg sterowania Zestaw czujników wraz z modułem autonomii pozwalający na funkcje asystenta i jazdę autonomiczną. Manipulator o napędzie hydraulicznym Georadar Skrzynie ładunkowe

Poster

Bezpieczeństwo i Ochrona

Medal


Złoty Medal

Ochrona własności intelektualnej

Brak danych

poziom gotowości technologicznej

Brak danych

Polski
English
Facebook
youtube